• Invenția milenială, start-up-urile sunt conduse de o cultură a inovației care schimbă economia globală

Începând cu anii 80, generația născută până în anul 2000 schimbă paradigma angajatului mulțumit cu un job confortabil într-un birou de la 9 la 18.

Stereotipurile legate de generația milenială și lipsa valorilor muncii tradiționale sunt cauza lipsei de înțelegere a unui model nou de business și percepție asupra job-ului. În timp ce 88% cred că munca asiduă este principalul factor care garantează succesul, 72% asociază inovația drept scopul deschiderii unui business.

Economia P2P – Valul descentralizării

De la primul sistem monetar descentralizat(Bitcoin) până la prima formă de turism descentralizată(Airbnb), millennials construiesc un cult al obsesiei față de independență și flexibilitate.


Începând cu anul 2008 criza financiară a accentuat valul de neîncredere și lipsa de satisfacție pe care millennials o au față de autoritate. Modul tradițional prin care corporațiile erau principala oportunitate de job se schimba.

Startup leader drawing flowchart on board and discussing project with team. Business colleagues in casual working together in contemporary office space. Teamwork concept

Economia peer to peer, de la persoană la persoană este principalul catalizator al valului de inițiativa privată numit start-up. Eliminarea intermediarului prin tehnologie și aplicații web a devenit prima formă de independență pe care generația milenială a adus-o. Exemple deja clișeice precum Uber, Airbnb, Amazon, FoodPanda, toate vin dintr-o nevoie de servicii mai eficiente.

Economia P2P este estimată de către Banca Mondială să atingă 139 de miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2020.

Start-up culture – Progresul pe primul loc

Silicon Valley a creat dorința de ascensiune către o lume ideală în care 77% dintre milleniali spun că flexibilitatea și scopul business-ului sunt principalii factori în alegerea unui loc de muncă.


Luxul libertății de alegere s-a dovedit a fi însă un mit sustenabil.În medie, un antreprenor millenial angajează de două ori mai multe persoane decât un business care este deținut de o persoană peste 35 de ani. În același timp, 89% dintre antreprenorii milleniali sunt implicați activ în filantropie și reinvestesc în societate.

Modelul de business este unul centrat pe o obsesie a muncii direcționată înspre un scop clar, inovația. Sacrificiul pe care generația millenială nu dorește să îl facă este capitalul uman. Calitatea vieții angajaților și libertatea la locul de muncă sunt principalele avantaje. Astfel, s-a creat un cult al loialitatii și dorința de a investi în inovație într-un ritm fără precedent.

69% dintre start-up-uri sunt pornite acasă cu o treime din ele având fonduri sub 5000$

Egalitate & Diversitate 

80% dintre start-up-uri ajung în al doilea an de existență. Se deschide o nouă eră a accesibilității în finanțare și a diversificării domeniilor de activitate.


Pe lângă exemplele comerciale de start-up de care suntem obișnuiți să auzim, diversitatea domeniilor pe care inovația milenială o atacă evoluează de la an la an. În 2020, cele mai revoluționare business-uri sunt:

  • Agrosmart – o companie braziliană care folosește senzori și date meteorologice pentru a ajuta fermierii să-și planifice plantațiile
  • Benevolent AI – o platformă de inteligență artificială care analizează research-ul academic.Oamenii de știință îl folosesc pentru a reduce timpul necesar stabilirii direcțiilor de cercetare. Este folosit pentru tratarea bolilor precum Parkinson și forme rare de cancer
  • BitPesa – o platformă de plată online care folosește blockchain-ul, tehnologia din spatele bitcoin, pentru a oferi o mai mare accesibilitate financiară locuitorilor subsaharieni.

49% dintre antreprenorii milleniali sunt femei comparativ cu 26% în generația 50+ 

488 de start-up-uri au trecut de pragul primului miliard de dolari

De ce sunt start-up-urile atât de populare?

Eșecul este o parte naturală a procesului de învățare pentru orice start-up. Piața era inițial panicată de rata mare de faliment, dar în ultimii 10 ani procesul de business s-a stabilizat.

Aceste afaceri sunt de multe ori haotice, cu o șansă mare de eșec din cauza lipsei de expertiză și a managementului focusat obsesiv pe inovație. Unicitatea start-up-urilor este însă maximizarea capitalul uman după un model nou de business, libertatea de a alege cum muncim.

Sursă foto: Freepik

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here