Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Fake News Economicus / Mădălina Voinea

Pandemia este creată de marile companii farmaceutice pentru a face bani de pe urma vaccinului

CONTEXT

Pe plaiurile mioritice și europene circulă fake news-ul deja intrat în viața de zi cu zi al profitului făcut de marile companii BIG PHARMA împreună cu medicii. Răul suprem așa cum ne-a fost arătat de diverse site-uri precum Incorect politic și Active News era de mult băgat în rețeaua medicală care complota la a ne vinde vaccinul împotriva covid-19. 

Mecanismul economic pare că are sens, doar dacă îți creezi o cerere globală pentru un vaccin pe care doar tu îl produci înseamnă că ieși în câștig, nu? Cine să distribuie că inovația tehnicii ARN este adusă de companii care nici măcar nu se califică în categoria BIG PHARMA înainte de Covid-19 sau că AstraZeneca oferă vaccinul la prețul de doar 4 dolari.

EXEMPLE

Sursă foto: Incorect politic

 

Sursă foto: Active News

 

Sursă foto: The Pharmacy

 

DE CE E FALS?

Astrazeneca, Pfizer, Moderna, toate sunt numele vaccinului pentru Covid-19, nu-i așa? 

Ceea ce trecem cu vederea este faptul că sunt companii distincte cu investitori diferiți și din țări diferite. Prima dată când auzim de o conspirație globală, întrebarea normală ar fi de ce? De ce ar fi interesate companii farmaceutice care produc miliarde de dolari să vândă un vaccin finanțat de state, cu prețuri plafonate și riscul de a-și implica imaginea publică într-un scandal care le-ar putea distruge peste 30 de ani de activitate și bani? Este vaccinul atât de profitabil?

 În mod poate șocant pentru noi, cea mai mică dintre companiile care produc vaccin, Moderna, are și cel mai mare preț. De ce? Este cea care are cel mai puțin de pierdut ca imagine publică și care are cea mai disperată nevoie de profit. Vaccinul de 37 de dolari este cea mai mare realizare prin care trebuie să-și răsplătească acționarii care au investit în profetica tehnica ARN, până anul trecut fără rezultat.  Moderna este deseori prezentată drept cea mai rea dintre companiile de tipul BIG PHARMA, deși de facto nu este una dintre ele. Moderna a avut un venit anual de 60 de milioane de dolari în 2019, comparativ cu Pfizer care a avut 16,9 miliarde, Moderna era doar un începător dornic de o lovitură. 

Ne este ușor să îi punem în aceeași grămadă când vrem să demonstrăm că toate sunt același lucru, dar uităm câteva fapte care ne demontează conspirațiile înainte să prindă aripi. 

Iluzia profitului dispare atunci când analizăm prețul pe care companiile cu adevărat puternice îl au pentru vaccinul pus pe piață.

AstraZeneca: este o companie britanică și suedeză înființată în 1999. Aceasta a dezvoltat vaccinul împreună cu institutul de cercetare al universității Oxford, alt fapt pe care nu prea îl auzim în mass-media.  Datorită finanțării guvernamentale și asocierii cu prestigioasa universitate Oxford, AstraZeneca oferă cel mai ieftin vaccin în valoare de doar 4 dolari per doză, acoperindu-și prețul de producție și obținând un profit minim față de restul pe companiilor pe timp de pandemie. Dacă vrem, putem să ne gândim la AstraZeneca asemenea unei figuri publice cu multe clauze de loialitate față de toată lumea. 

Până când nu se termină pandemia, AstraZeneca și-a asumat să respecte acest plafon.

Vaccinul Pfizer și BioNTech este mai mult inovația companiei nemțești BioNTech și capacitatea de negociere și producție a gigantului Pfizer. Asemenea Moderna, compania BioNTech nu se încadrează în categoria BIG PHARMA. În 2019 a avut un venit de 108,9 milioane de euro. Tehnica ARN a fost adusă de compania nemțească în ecuația vaccinului și finanțată de guvernul german cu 375 de milioane de euro. Cu Pfizer avea un parteneriat încă din 2018 pentru a găsi un vaccin ARN comun pentru influenza, pe care o numim gripă popular.

Parcă am pierdut conspirația când analizăm la rece companiile implicate, dar la fel de repede am pierdut și interesul cititorilor de a trece de titluri scandaloase și care promit adrenalină.

 

Sursă foto: Axios

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și