Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Buletin de știri / True Story Project

NewsDigest: Vaccinul Moderna creează de două ori mai mulți anticorpi decât Pfizer

Dacă e marți, vorbim despre Anti-Fake și subiecte precum dezinformare și fake news:

 

Anti-Fake

anti fake

Sursă foto: Anti Fake

 

Publicitate de 2,6 miliarde de dolari pe site-uri care dezinformează

Dezinformarea în mediul online este o afacere profitabilă: știrile înșelătoare tind să atragă un număr consistent de utilizatori, ceea ce se traduce în venituri importante din publicitate pentru proprietarii acestor site-uri. De regulă, publicitatea online este intermediată de platformele digitale prin procese automate, fără intervenție umană, iar brandurile nu cunosc faptul că sponsorizează dezinformarea. Un raport special realizat de NewsGuard și Comscore ilustrează amploarea acestui fenomen, cu care Uniunea Europeană se luptă deja de câțiva ani. Conform raportului, 1,68% din afișările de reclame din eșantionul de 7.500 de site-uri analizate au fost plasate pe site-uri care dezinformează. Raportând acest procent la câștigurile totale de 155 miliarde de dolari din industria publicității online, rezultă venituri de aproximativ 2,6 miliarde de dolari pentru publicațiile online ce găzduiesc fake news.

Comisia Europeană recomandă implementarea unor măsuri adiționale care să facă dezinformarea mai dificil de monetizat. Astfel, platformele și jucătorii din ecosistemul de publicitate online trebuie să colaboreze mai transparent unul cu celălalt, să facă schimb de informații și să refuze actorii care postează sistematic fake news. La rândul său, NewsGuard implementează două strategii pentru limitarea fenomenului: implicarea factorului uman în procesul publicitar, pentru a detecta site-urile de dezinformare mai eficient, și extinderea bazei de date cu site-uri și editori de înaltă credibilitate.

Citește mai mult:

www.dw.com – Study: Google, Amazon ad revenue funds pandemic disinformation

https://cmds.ceu.edu/ – The Business of Misinformation – Final Report: How Misinformation Became a Profitable

 

Securitate și relații internaționale

 

securitate

Sursă foto: Time Magazine

 

Status quo în Afganistan

După 20 de ani de război, trupele americane au părăsit Afganistanul

Gruparea teroristă Stat Islamic a revendicat atacul cu rachete din aeroportul din Kabul

Alte știri

Japonia alocă 50 de miliarde de dolari apărării

UE elimină Statele Unite şi alte cinci state de pe lista țărilor sigure pentru călătorii

 

Economie

 

economie

Sursă foto: Medium

 

Business & Tehnologie

Acțiunile Zoom în scădere

Toyota reia activitatea vehiculelor autonome la Tokyo 2020

Știri economice

Germania oprită din revenirea economică

Pakistanul crește importurile de alimente, deoarece cererea afgană presează prețurile

 

Societate

 

societate

Sursă foto: Financial Times

 

Vaccinul Moderna creează de două ori mai mulți anticorpi decât Pfizer

Confuzie în prima dezbatere televizată între principalii candidați la funcția de cancelar al Germaniei

O pată de petrol scursă de la centrala electrică din Siria ameninţă litoralul din Cipru

 

Sursă foto: RFI

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și