Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Mălina Mîndruțescu

Facebook s-a „rebranduit”. De ce?

Săptămâna trecută, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat un rebrand semnificativ al companiei sale și al tuturor serviciilor pe care gigantul social media le are sub egida sa, printre care WhatsApp și Instagram.

Declarația a venit în urma unui eveniment de lansare Facebook, în care Zuckerberg a prezentat viziunea sa asupra viitorului tehnologiei și rolul pe care Facebook l-ar juca în această nouă reorientare.

Compania, care de acum se va numi Meta, are ca scop să descrie schimbarea de ton și de misiune pe care aceasta o va lua pe viitor. Acest lucru va consta într-o atenție mult mai accentuată oferită realității virtuale (VR), care va depăși barierele unui ecosistem care se ocupă strict de social media. Aceste schimbări vor avea loc doar în ceea ce privește compania-umbrelă, care deține toate aceste servicii, și nu se vor aplica platformelor de social media.

De regulă, când o companie decide să demareze un proces atât de consistent de rebranding, aceasta ori încearcă să se repoziționeze pe piață sau încearcă să se îndepărteze de niște controverse sau de un scandal.

Iar, în ultimele luni, Facebook se inundă în scandaluri. De când fosta angajată Facebook, Frances Haugen a dezvăluit în fața unei lumi întregi acțiunile conștiente pe care Facebook le ia tacit pentru a crește interacțiunea și dependența utilizatorilor pe platformele sale, prioritizând profitul în defavoarea bunăstării oamenilor și a promovării unor valori etice, o importantă dezbatere a fost deschisă în spațiul public: ar trebui ca big tech să fie reglementat? Și dacă da, cât de mult și cum ar trebui să se desfășoare acest demers legislativ și politic?

Printre acuzațiile primite la adresa Facebook, Washington Post a declarat că platforma de social media ar fi reținut informații vitale în ceea ce privește dezinformarea din cadrul campaniei de vaccinare și nu a împărtășit aceste informații cadrului legislativ.

Conceptul de „metaverse” a fost prezentat drept viziunea lui Zuckerberg cu privire la cum va arăta viitorul internetului. Metaverse ar presupune un viitor virtual în care oamenii pot lucra, se pot juca, pot socializa – pot trăi efectiv în cadrul unui singur mediu virtual, de regulă folosind avatari (VR headsets).

Zuckerberg a ținut să menționeze că brandul actual nu ar putea să înglobeze toate ambițiile și viziunile pe care compania le are pentru viitor.

metaverse avatarSursă foto: Facebook 

Mulți experți numesc acest anunț drept o încercare disperată a conducerii Facebook de a redirecționa atenția de la scandalurile în care Facebook se inundă în momentul de față. Mulți sunt de părere că această decizie a fost ghidată de faptul că brandul a devenit toxic. În același timp, conceptul de Meta este încă un proiect de viitor, care nu a fost încă realizat.

Așadar, pentru o companie care a fost știută mereu sub numele de Facebook și pentru platformele sale sociale, a numi-o altfel peste noapte nu reprezintă o alternativă fezabilă.

În urma acestei declarații, Frances Haugen, fosta angajată Facebook care a dezvăluit acțiunile nefaste ale gigantului tech, împărtășind cu legislativul american și britanic un număr considerabil de materiale, documente și e-mailuri care atestă faptul că intențiile Facebook sunt clar aliniate, a spus ca liderul Facebook ar trebui să se retragă, schimbarea la față având loc strict în interesul de a cosmetiza brandul vătămat. Similar cu un slogan preferat al lui Zuckerberg, cu care era renumit că termină ședințele, motto-ul pare să se aplice și când vine vorba de cum se raportează compania la societate și la miliardele de oameni care le folosesc serviciile: „company over country” (compania este mai presus de țară).

La începutul primei zile de web summit din Lisabona de luni, 1 noiembrie, Frances Haugen a inaugurat începerea summit-ului, declarând că Mark Zuckerberg ar trebui să se retragă din funcția de CEO al Facebook. „Este puțin probabil ca platforma să se schimbe dacă Mark Zuckerberg continuă să rămână CEO. Facebook ar fi mai puternică cu cineva la cârmă care e dispus să se contreze pe siguranța platformei”, a mai declarat fosta angajată Facebook în Lisabona.

Frances Haugen

Sursă foto: AFP

 

Rețeaua socială fondată de Mark Zuckerberg, care este evaluată la peste 338 de miliarde de dolari, este printre cele mai, dacă nu chiar cea mai controversată companie de tech a zilelor noastre. Zuckerberg simte nevoia acută de a pune mâna și de a pioniera ce crede el că va fi următoarea etapă în evoluția internetului.

Jumătate din afacerile ce țin de rețelele de socializare vor deveni jumătate Meta, în timp ce Reality Labs, divizia dedicată metaversului va fi o a unitate separată. Metaverse – divizia care se va ocupa de augmentarea și definitivarea acestui univers virtual va primi peste 10 miliarde de dolari în 2022, iar mai bine de 20,000 de ingineri IT se vor ocupa de punerea pe picioare a acestei noi entități Facebook.

În cadrul unui interviu pe care Zuckerberg l-a acordat newsletter-ului de tech, Stratchery, acesta a declarat că „până la sfârșitul deceniului sau chiar până la mijlocul acestui deceniu vom ajunge într-un punct în care dispozitivele care țin de realitatea augmentată ne vor fi mai folositoare și mai bune din toate punctele de vedere decât telefoanele sau laptopurile”.

Deși anunțul pe care Meta, fost Facebook, îi dă un avans lui Zuckerberg în ceea ce privește cursa pentru deslușirea următoarei etape în evoluția unei lumi digitale, există în continuare nelămuriri cu privire la un așa-zis model de business, dar și reticențe din partea consumatorilor, care se întreabă dacă pot avea încredere în Facebook că va proteja datele și va conferi siguranță.

Facebook nu este singurul gigant tech care se gândește la următorul pas din online. Se vehiculează că și Apple ar încerca să dezvolte dispozitive care să includă realitate virtuală.

Însă, Zuckerberg, care a eșuat în a previziona revoluția pe care smarthpones au adus-o evoluției digitale, este convins că nu va mai dori să piardă a doua șansă de a pune Facebook pe harta inovației când vine vorba de viitorul internetului.

 

Sursă foto: Reuters

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și