Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

China și criza industriei de gaming

China a ales să continuie într-o notă extrem de puternică ”războiul” pe care a început să îl poarte față de companiile de tehnologie ce activează pe teritoriul țării sale. Cea mai recentă lovitură a fost acordată industriei de gaming, ca urmarea a limitării masive a timpului pe care minorii îl pot petrece jucându-se orice fel de joc video.

Nu este în niciun fel o premieră pentru China să ia astfel de măsuri restrictive la adresa industriei de gaming, însă la cum arată contextul dezvoltării digitale din China, ar putea fi o măsură care schimbă masiv modul în care această industrie activează la nivel global.

Cum a evoluat industria de gaming a Chinei?

Când vocile Partidului Comunist, People’s Daily și Xinhua News Agency, au publicat opt articole într-o săptămână în 2017, comparând jocul mobil onorat al Tencent Holdings, Honor of Kings, cu „droguri otrăvitoare”, fondatorul și CEO Pony Ma Huateng au luat măsuri. La 14 iulie 2017, magnatul jocurilor video și al rețelelor sociale a mers la Beijing pentru a se întâlni cu editorii responsabili de eliminarea a aproape 17,5 miliarde de dolari SUA din valoarea de piață a companiei sale.

Presiunea mass-media de stat s-a diminuat și compania a continuat în cele din urmă să capteze 40% din piața de jocuri din China, propulsând acțiunile Tencent cu încă 170% până la un record în următorii trei ani și punând pe scurt o capitalizare de piață de 1 trilion de dolari SUA.

În decembrie 2017, la doar cinci luni de la aparițiile în presa de stat împotriva afacerii cu jocuri video a lui Tencent, filiala emblematică a companiei și dezvoltatorul popularului League of Legends, Riot Games, a continuat să găzduiască la Beijing turneul mondial de esports.

Peste 40.000 de fani ai jocurilor din întreaga lume s-au aflat în Stadionul Național al capitalei pentru a urmări echipele care concurează, sporind interesul general pentru jocuri și e-sporturi chiar mai mare.

În august anul trecut, guvernul municipal din Beijing a lansat inițiativa „Esports Beijing 2020”, promițând să acorde subvenții majore echipelor, locurilor și jocurilor care promovează cultura locală. O lună mai târziu, în timpul Conferinței Internaționale de Jocuri de la Beijing, orașul și-a anunțat intenția de a deveni o „capitală internațională a jocurilor online” până în 2035.

Peste 28.000 de companii de jocuri și-au închis porțile în 2018 și 2019, potrivit unui raport al radiodifuzorului de stat China Central Television. Dacă Beijingul decide să ia măsuri agresive împotriva jocurilor video, același lucru s-ar putea întâmpla din nou.

Comparația dintre jocurile video și droguri de către mass-media de stat chineză datează din 2000, când People’s Daily numea jocurile video „heroină digitală”. În același an, guvernul chinez a interzis vânzarea de console de jocuri video. Abia în 2015 PlayStation-ului Sony și Xbox-ului Microsoft li s-a permis prezența oficială. În 2020, la trei ani de la lansarea sa globală, Nintendo Switch a venit în cele din urmă în China cu ajutorul Tencent. La lansare, avea doar trei jocuri, iar jucătorii chinezi nu puteau juca cu colegii lor internaționali.

China are peste 720 de milioane de jucători și aproximativ 110 milioane dintre ei au vârsta sub 18 ani, spune Daniel Ahmad, analist de jocuri la Niko Partners. Ahmad spune că este dificil să identificăm câți tineri jucători chinezi pot fi dependenți de jocurile video, dar este probabil o parte substanțială a jucătorilor, având în vedere proliferarea poveștilor în mass-media chineză. Mass-media statului chinez raportează că 13,2% dintre minorii chinezi joacă jocuri timp de peste două ore pe zi în timpul săptămânii, însumând zeci de milioane de copii.

Un sondaj recent efectuat pe 4.000 de jucători video cu vârsta peste 18 ani din opt țări a arătat că jucătorii chinezi au jucat mai multe ore de jocuri video pe săptămână decât în orice altă țară. Gamerii chinezi au jucat în medie 12,4 ore pe săptămână, depășind media SUA de 7,7 ore pe săptămână și media globală de 8,5 ore pe săptămână, potrivit firmei de servicii cloud Limelight Networks.

tencent

Sursă foto: Financial Times

 

Picătura care a vărsat paharul

China a interzis copiilor sub 18 ani să joace jocuri video mai mult de trei ore pe săptămână, o intervenție socială strictă despre care a spus că este necesară pentru a trage mufa unei dependențe tot mai mari de ceea ce a descris cândva drept „opiu spiritual”.

Noile reguli, publicate luni, fac parte dintr-o schimbare majoră a Beijingului de a consolida controlul asupra societății sale și a sectoarelor cheie ale economiei sale, inclusiv tehnologie, educație și proprietate, după ani de creștere rapidă. Restricțiile, care se aplică oricăror dispozitive, inclusiv telefoanelor, reprezintă o lovitură corporală pentru o industrie globală a jocurilor care se adresează zeci de milioane de tineri jucători de pe cea mai profitabilă piață din lume.

Regulile autorității de reglementare a Administrației Naționale pentru Presă și Publicație (NPPA) coincid cu o reducere mai largă a Beijingului împotriva giganților tehnologici din China, precum Alibaba Group și Tencent Holdings. Campania de prevenire a ceea ce mass-media de stat a descris drept „creșterea sălbatică” a unor companii a șters zeci de miliarde de dolari din acțiunile tranzacționate în țară și în străinătate.

Piața chineză a jocurilor va genera venituri estimate la 45,6 miliarde de dolari în 2021, înaintea Statelor Unite, potrivit firmei de analiză Newzoo. Represiunea a reverberat în întreaga lume. Acțiunile societății de investiții tehnologice listate la Amsterdam, Prosus), care deține o pondere de 29% în grupul chinez Tencent de social media și jocuri video, au scăzut cu 1,45%, în timp ce acțiunile europene de jocuri video online Ubisoft și Embracer Grupul) a scăzut fiecare cu peste 2%.

Acțiunile din acțiunile de jocuri chineze au scăzut în tranzacționarea înainte de piață în Statele Unite, NetEase scăzând cu peste 6%, iar editorul de jocuri mobile Bilibili a scăzut cu 3%. Aproximativ 62,5% dintre minorii chinezi joacă adesea jocuri online, iar 13,2% dintre utilizatorii minori de jocuri mobile joacă jocuri mobile mai mult de două ore pe zi în zilele lucrătoare, potrivit presei de stat.

Tencent a anunțat mai târziu noi măsuri pentru a reduce timpul și banii pe care copiii îi cheltuiesc pentru jocuri, începând cu Onoarea Regilor. Președintele său a mai spus că lucrează cu autoritățile de reglementare pentru a explora modalități prin care cantitatea totală de timp petrecută de minori în jocuri poate fi limitată la toate titlurile din industrie.

esports

Sursă foto: Foreign Policy

 

Cum arată lucrurile în UE?

Ambiția digitală a UE de a stimula inovația, creșterea economică și progresul înseamnă că ecosistemul de jocuri al Europei va juca un rol din ce în ce mai vital.

Jocurile video reprezintă una dintre cele mai convingătoare povești de succes din Europa și un segment în creștere rapidă a industriilor sale creative. Ecosistemul de jocuri din Europa a generat generații de talente tehnologice și creative care continuă să stabilească noi standarde în inovație, măiestrie și povestiri captivante. Nici o altă formă de expresie creativă nu combină atât de unic disciplinele tehnice și artistice în moduri care permit publicului să participe activ la poveste, precum cea a jocurilor video.

Istoricul industriei în ceea ce privește depășirea granițelor continuă să redefinească divertismentul, să genereze noi modele de afaceri și să ofere tehnologii cu un potențial de încrucișare pe scară largă. Jocurile oferă experiențe care îmbogățesc viața culturală de zi cu zi a mai mult de jumătate din toți europenii și inspiră noi moduri de înțelegere și interacțiune cu lumea din jurul nostru.

Abordarea UE a fost mereu una deschisă către evoluție și inovație în ceea ce privește domeniul jocurilor video. Uniunea a promovat mereu o atitudinea sănătoasă și responsabilă în care a făcut de multe ori apel la părinți pentru a fi intermediarii care pot preveni orice formă de dependență a copiiilor.

Din punct de vedere al pieței, va fi extrem de interesant să vedem cum va evolua aceasta în urma presiunilor imense pe care China le face pe piața internă. Categoric putem specula o focusare masivă a companiilor către statele vestice în viitor, iar primele semne au început deja să apară, compania Riot Games a mutat desfășurarea campionatului mondial de League of Legends ce urma să aibă loc în China toamna aceasta, în Europa.

Puteți citi și alte analize marca True Story Project privitoare la Politica de prosperitate comună a Chinei – Utopia comunistă în 2021 sau Ce este noul internet?.

 

Sursă foto: Asia Times

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și