Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Ce vrea să facă Musk cu Twitter?

Luni, Elon Musk a cumpărat Twitter pentru patruzeci și patru de miliarde de dolari. Musk, C.E.O. al lui Tesla și al celui mai bogat om de pe pământ, intenționează să îmbunătățească compania de social media și a spus că dorește ca Twitter să adere mai îndeaproape la principiile libertății de exprimare, pe care, într-o declarație, Musk le-a numit „piatra de bază a unei democrații funcționale.”

Musk însuși este un tweeter frecvent și se presupune că va continua să folosească platforma și, eventual, va restabili contul fostului președinte Donald Trump. De asemenea, se crede că este mai puțin probabil să interzică oamenii pentru încălcarea politicilor platformei, care se pot schimba.

De ce cumpără Musk Twitter-ul?

Probabil se datorează faptului că are un set autentic de convingeri politice și sociale despre cum ar trebui să fie condus Twitter și simte că nu este condus în acest fel. De asemenea primește multă plăcere și utilitate din tweeting și își dorește ca acesta să fie optimizat pentru utilizarea lui.

Valoarea companiei sale este sporită de faptul că este o figură publică foarte ciudată pe Twitter, așa că vede în mod clar o mulțime de valoare în tweeting și probabil că vrea să dețină asta pentru el însuși.

Cât de legată e valoarea Tesla de figura lui Elon Musk?

Tesla este o companie de mașini relativ mică, care produce mașini electrice bune, nu? Iar valoarea bursieră a Tesla, care îl face pe Elon Musk cea mai bogată persoană din lume, provine dintr-un optimism extrem cu privire la capacitatea viitoare a Tesla de a produce mai multe mașini și de a deveni jucătorul dominant în producția de mașini, pe măsură ce mașinile devin mai electrice.

De asemenea, el este un fel de vizionar futurist – construiește tuneluri despre care pare să creadă că vor fi viitorul transportului. El trimite rachete în spațiu. Și astfel, valoarea acestor companii de pe piață este în mare măsură derivată din așteptările cu privire la câți bani vor câștiga în viitor, spre deosebire de câți bani au câștigat în trecut.

Și aceste așteptări sunt probabil ajutate de a avea un fondator carismatic și zgomotos, care face o mulțime de glume online și este el însuși un fel de personaj științifico-fantastic și se prezintă ca un personaj științifico-fantastic și care atrage oamenii cărora le place asta prin a face glume.

Tesla este o companie scumpă de condus. Nu este ca o companie de social media, unde închiriezi un spațiu de la unele servere și tastați ceva cod. Trebuie să construiești fabrici mari pentru a construi mașini.

Și, din punct de vedere istoric, Tesla a avut nevoie de mulți bani pentru a se conduce singură, iar Tesla a reușit să vândă milioane de dolari de acțiuni, ocolind într-o oarecare măsură modul în care funcționează de obicei Wall Street și negăsind instituții mari care să vândă acțiuni, prin bănci, ci, mai degrabă, să iasă pe piață și să vândă acțiuni acționarilor individuali care sunt mari fani ai lui Elon Musk.

Așadar, personajul său public l-a ajutat să strângă bani pentru a construi o companie mare care face lucruri reale și, de asemenea, a menținut valoarea companiei cu adevărat ridicată pentru că oamenilor le place și au încredere în viziunea lui pentru viitor, deoarece este un caracter accesibil pentru ei într-un mod în care mulți alți C.E.O. nu sunt.

twitter

Sursă foto: Getty Images

 

Ce schimbări ar putea aduce Musk?

Într-un dosar la Securities and Exchange Commission pentru oferta sa inițială pentru companie, Musk a declarat: „Am investit în Twitter deoarece cred în potențialul său de a fi platforma pentru libertatea de exprimare pe tot globul și cred că libertatea de exprimare este o problemă socială. imperativ pentru o democrație funcțională.”

Cel mai citat exemplu de modificare propusă de Musk la Twitter este un buton Edit, pe care l-ar putea introduce spre bucuria unora și consternarea altora. Musk ar putea fie să introducă această caracteristică cu atenție, să studieze modul în care schimbă Twitter și să procedeze cu prudență – sau ar putea pur și simplu să o adauge imediat pe platformă (mai probabil să apară).

Această funcție de editare, care ridică potențiale probleme de onestitate și transparență, poate permite utilizatorilor să editeze selectiv ceea ce au spus și poate fi folosită greșit pentru a modifica înregistrarea unei conversații publice.

Poate complica eforturile de urmărire a dezinformării, agravând problemele de informații false pe rețelele sociale. Studiile privind activitatea generată de bot pe Twitter, așa cum a arătat acest articol din The Conversation, au concluzionat că aproape 50% dintre conturile care tweetează despre COVID sunt probabil roboți. Funcția de editare poate fi folosită de roboți și de oameni pentru a-și edita tweet-urile, adăugând setului de instrumente de dezinformare.

Viziunea lui Musk este de a genera venituri din abonamente, mai degrabă decât din publicitate. Se spune că Musk preferă un model bazat pe abonament în detrimentul finanțării agenților de publicitate, deoarece ar putea face Twitter mai puțin responsabil față de presiunea agenților de publicitate.

Agenții de publicitate pun accentul pe moderarea conținutului datorită impactului pe care conținutul unei platforme îl poate avea asupra mărcilor lor. De exemplu, P&G a descoperit că mărcile sale au fost promovate lângă site-uri web extremiste pe YouTube, ceea ce a determinat o reducere de 140 de milioane de dolari a cheltuielilor pentru publicitatea digitală.

P&G a colaborat ulterior cu YouTube pentru a îmbunătăți moderarea conținutului și problemele legate de siguranța mărcii. Twitter s-a concentrat până acum pe moderarea conținutului în încercarea sa de a aborda dezinformarea.

De exemplu, la începutul pandemiei, Twitter a fost proactiv în moderarea conținutului înșelător cu privire la modul în care virusul se răspândește, remedii și tratamente nedovedite și alte informații legate de sănătate. O potențială trecere la generarea de venituri de la abonamente la publicitate ar putea agrava problemele de dezinformare a Twitter.

Musk are un atu tehnologic important în America (Tesla), unul dintre cele mai strategice active militare din lume (SpaceX) și acum deține cele mai influente și importante instrumente de comunicare social media din lume. Capacitatea puternică a Twitter de a influența sentimentul și opinia consumatorilor poate crea un conflict de interese.

Noul management ar putea împinge platforma către interesele personale și de afaceri ale lui Musk în călătoriile spațiale și mașinile electrice. Este o întrebare deschisă cum ar rezolva Twitter aceste posibile conflicte de interese și potențialul de dezvăluire a informațiilor către acționarii Tesla, de exemplu.

social media

Sursă foto: iStock

 

Care ar fi impactul pentru utilizatori?

Controlul și proprietatea asupra proprietăților mass-media din SUA a fost o preocupare de aproape un secol. Înainte de stabilirea Actului Radio din 1927, reprezentantul Luther Johnson din Texas a avertizat despre noua mass-media a zilei

În timp ce înființarea Comisiei Federale de Comunicații în 1934 a abordat unele dintre aceste preocupări de radiodifuziune, reglementările nu au ținut pasul cu sistemul media în evoluție.

Utilizatorul obișnuit al Twitter din Statele Unite ar putea să se întrebe dacă va vedea afirmații mai dubioase cu privire la vaccinuri, schimbări climatice, alegeri etc. Utilizatorii care se identifică drept femei și utilizatori de culoare ar putea fi îngrijorați că vor fi mai mult probabil să se confrunte cu tweet-uri amenințătoare sau hărțuitoare.

Și știm, de asemenea, că moderarea laxă a rețelelor sociale poate duce și la probleme offline dincolo de granițele țării noastre, așa cum am văzut cu atrocitățile din Myanmar. Are Musk un plan pentru a face față acestor probleme cuprinzătoare?

Pe scurt, ar trebui să fim cu toții îngrijorați de faptul că un proprietar privat miliardar deține controlul asupra unei astfel de platforme de socializare enorme care exercită influență asupra societății în general.
Vă invităm să citiți și Ucraina: Războiul Lui Putin Continuă și Supremația dolarului și sancțiunile asupra Rusiei.

Sursa foto: MSNBC News

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și