Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Ce trebuie să știi despre Facebook Papers?

Facebook, sau Meta mai bine zis, ar putea să se confrunte cu cea mai susținută și intensă criză de presă proastă vreodată, datorită denunțătoarei Frances Haugen și miilor de documente pe care le-a scos din companie.

Wall Street Journal a fost prima publicație care a raportat conținutul documentelor, care au fost, de asemenea, predate Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse. De atunci, documentele au ajuns în mâinile a peste o duzină de publicații care au format „un consorțiu”, spre consternarea departamentului de PR al Facebook.

Au existat acum peste o sută de povești bazate pe documente. Și în timp ce multe dintre acestea fac referire la aceleași documente, detaliile sunt semnificative. Dar oricât de importante sunt, este și o cantitate amețitoare de informații. Există documente detaliate scrise de cercetătorii companiei, note și note în formă liberă, precum și comentarii și alte postări în Workplace, versiunea internă a Facebook folosită de angajații săi.

Dar, în mijlocul acelui zgomot, au apărut câteva teme cheie, multe dintre ele fiind susținute și de raportări prealabile despre companie și politicile acesteia. Haideți să vedem împreună câteva dintre concluziile majore ale acestor evenimente.

Dezinformare în pandemie

Facebook a primit multe critici pentru gestionarea dezinformării despre COVID – inclusiv din partea președintelui Biden, care a acuzat platforma că „ucide oameni” lăsând să scape sentimentul anti-vaxx – dar scurgerile arată cât de haotic a fost efortul în interiorul companiei. . Un document din martie 2021 arată că un angajat a tras un semnal de alarmă despre cât de nepregătită era platforma. „Ezitarea la vaccinare în comentarii este răspândită”, se arată în notă.

„Comentariile reprezintă o parte semnificativă a informațiilor greșite de pe FB”, spune un alt angajat într-un comentariu intern, „și sunt aproape un punct orb pentru noi în ceea ce privește aplicarea și transparența chiar acum”.

Documentul precizează că Facebook a avut deja un proiect de „apărare împotriva contestatarilor măsurilor de evitare a COVID-19” dedicat dinamicii platformei create de pandemie, inclusiv un flux de lucru dedicat în întregime ezitării la vaccin.

Acea echipă a creat, de asemenea, sisteme automate semnificative de semnalare a dezinformării – dar, conform fișierelor, acestea pur și simplu nu au fost folosite pentru a reduce comentariile anti-vaccin. Începând cu nota din martie, nu existau planuri de dezvoltare a infrastructurii de moderare, cum ar fi etichetarea, liniile directoare și sistemele de clasificare pentru a identifica declarațiile anti-vaccin în comentarii.

meta

Sursă foto: Getty Images

 

Eșecul de a modera în mod semnificativ comentariile a fost observat în afara companiei. Un studiu First Draft News din mai a analizat comentariile unui număr de canale de știri majore cu peste un milion de urmăritori și a constatat că unul din cinci comentarii despre poveștile legate de vaccin conținea un fel de dezinformare anti-vaccin.

Documentele arată că Facebook era conștient de problemă, iar First Draft poate chiar să fi subestimat problema. Un comentariu la postare spune: „Pentru postările în limba engleză despre vaccinuri, prevalența ezitării la vaccin în rândul comentariilor este de 50 la sută”.

Facebook a luat recent câțiva pași pentru a aborda dezinformarea în comentarii, dar aceste documente arată că schimbările au venit la mai bine de șase luni după ce alarma a fost ridicată pe plan intern și după ce Facebook și-a exprimat public anxietatea cu privire la scurgerea iminentă.

Având în vedere creșterea uriașă a deceselor COVID în rândul populațiilor sceptice față de vaccin în ultimele trei luni, este ușor să vedem schimbările recente ca fiind prea puține, prea târziu.

Influențele din politică și standardele duble

Probabil că acest lucru nu va fi o surpriză pentru nimeni care a urmărit Facebook în ultimii cinci ani, dar Facebook Papers adaugă noi dovezi la acuzațiile de ani de zile că Mark Zuckerberg și alți lideri ai companiei au permis politicii să le influențeze deciziile.

Una dintre primele povești care a apărut în urma dezvăluirilor lui Haugen a inclus detalii despre programul de „verificare încrucișată” al Facebook, care a permis politicienilor, celebrităților și altor VIP-uri să ignore regulile companiei.

Motivația inițială a programului?

Pentru a evita „incendiile PR” care pot apărea dacă rețeaua de socializare ar elimina din greșeală ceva din contul unei persoane celebre. Într-un alt document, raportat și de The Journal, un cercetător din echipa de integritate a Facebook s-a plâns de companie că a făcut „excepții speciale” pentru editorialul de dreapta Brietbart.

Publicația, care face parte din fila oficială de știri a Facebook, avea și statutul de „partener administrat”, ceea ce ar fi putut ajuta compania să evite consecințele pentru schimbul de informații greșite.

În același timp, în timp ce politicile Facebook au fost adesea percepute la nivel intern ca înclinând puțin câte puțin balanța în favoarea conservatorilor, Zuckerberg a fost, de asemenea, acuzat că a renunțat la idei care ar fi putut fi percepute ca fiind benefice pentru democrație.

CEO-ul a fost implicat personal în uciderea unei propuneri de a introduce o versiune în limba spaniolă a centrului său de informații despre vot în WhatsApp înainte de alegerile prezidențiale din 2020, a raportat The Washington Post. Zuckerberg a spus că planul nu a fost „neutru din punct de vedere politic”.

Ce făcea Facebook pe 6 ianuarie 2021?

Facebook a discutat despre dezvoltarea unor măsuri extreme pentru a limita dezinformarea, apelurile la violență și alte materiale care ar putea perturba alegerile prezidențiale din 2020. Dar când fostul președinte Donald Trump și susținătorii săi au încercat să-l împiedice pe succesorul Joe Biden să fie declarat președinte pe 6 ianuarie 2021, angajații Facebook s-au plâns că aceste măsuri au fost implementate prea târziu sau blocate de bariere tehnice și birocratice.

Rapoartele de la Politico și The New York Times subliniază lupta Facebook de a gestiona utilizatorii care delegitimizează alegerile. Pe plan intern, criticii au spus că Facebook nu are un plan de joc suficient pentru „narațiuni dăunătoare fără încălcare” care să treacă linia dintre dezinformarea și conținutul pe care Facebook vrea să-l păstreze ca libertate de exprimare.

Iar unele planuri, cum ar fi o schimbare care ar fi împiedicat Grupurile să-și schimbe numele în termeni precum „Stop the Steal”, se pare că au fost blocate de probleme tehnice.

capitoliu

Sursă foto: Getty Images

 

Project Daisy

Un plan foarte mediatizat de la începutul anului trecut pentru a ascunde numărul de like-uri pe Instagram nu s-a întâmplat niciodată, deoarece testarea schimbării a afectat veniturile din reclame și a făcut ca oamenii să folosească mai puțin aplicația. Un test liniștit al experienței pe aplicația Facebook a fost, de asemenea, ucis după ce conducerea i-a spus lui Zuckerberg că nu este o „barieră de top în calea partajării și nici o preocupare de top pentru oameni”.

O prezentare internă lungă către Zuckerberg despre plan, numită Project Daisy, arată că au existat îngrijorări în rândul conducerii cu privire la modul în care aplicația Facebook ar fi fost percepută dacă Instagram ar fi ascuns numărul de like-uri și Facebook nu. Angajații care lucrează pe Instagram au vrut să-l considere ca o modalitate de a depresuriza aplicația pentru tineri, dar echipa care lucrează la aplicația Facebook nu au fost de acord.

Dacă Instagram a trecut prin ascunderea aprecierilor, prezentarea detaliază modul în care conducerea de la Facebook a vrut să „minimizeze retragerea în aplicația Facebook” pentru că nu le-a ascuns și totuși „să asigure scări de credit până la compania Facebook”.

În loc să ascundă în mod prestabilit like-urile pentru toți utilizatorii, așa cum era planificat inițial, Instagram a adoptat ulterior o jumătate de măsură, permițând oamenilor să opteze pentru a-și ascunde like-urile.

frances haugen

Sursă foto: Getty Images

 

Care sunt concluziile?

În timp ce Facebook Papers conțin o cantitate amețitoare de detalii despre eșecurile și greșelile Facebook, multe dintre afirmații nu sunt acuzații complet noi. Și dacă există un lucru pe care l-am învățat despre istoria Facebook, este că niciodată compania nu a lăsat ca un scandal să îi afecteze capacitatea de a câștiga miliarde de dolari.

Dar, există câteva semne că dezvăluirile lui Haugen ar putea fi diferite. În primul rând, ea a predat documentele SEC, care are autoritatea de a efectua o investigație amplă asupra acțiunilor companiei. După cum au subliniat mulți experți, nu este clar ce ar putea proveni de fapt dintr-o astfel de investigație, dar ar putea cel puțin să forțeze directorii de vârf ai Facebook să răspundă în mod oficial la întrebări detaliate din partea autorității de reglementare.

Dacă v-a plăcut această analiza marca True Story Project, puteți citit și altele pe teme de politică externă, precum: Noi tensiuni între NATO și Rusia sau UE – Cât vor crește prețurile în următoarele 12 luni?.

 

Sursa foto: Getty Images

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și