Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Cât de toxic este Instagram-ul pentru adolescenți?

Oficialii Facebook au efectuat cercetări interne în martie 2020, arătând că Instagram – platforma de socializare cea mai folosită de adolescenți – este dăunătoare pentru imaginea corpului și bunăstarea fetelor adolescente, dar a măturat aceste descoperiri sub covor pentru a continua să desfășoare afaceri ca de obicei, potrivit unui studiu publicat în 14 septembrie 2021 de către Wall Street Journal.

Care sunt cele mai mari riscuri asociate Instagram?

Politica Facebook de a urmări profiturile, indiferent de daunele documentate, a stârnit comparații cu Big Tobacco, care știa în anii 1950 că produsele sale erau cancerigene, dar le-au negat public până în secolul XXI. Cei dintre noi care studiază utilizarea rețelelor sociale la adolescenți nu au avut nevoie de un studiu de cercetare intern suprimat pentru a ști că Instagram poate dăuna adolescenților. O mulțime de lucrări de cercetare arată același lucru.

Înțelegerea impactului rețelelor sociale asupra adolescenților este importantă, deoarece aproape toți adolescenții intră online zilnic. Un sondaj realizat de Pew Research Center arată că 89% dintre adolescenți declară că sunt online „aproape constant” sau „de mai multe ori pe zi”.

Adolescenții sunt mai predispuși să se conecteze la Instagram decât orice alt site de socializare. Este o parte omniprezentă a vieții adolescenților. Cu toate acestea, studiile arată în mod constant că, cu cât adolescenții folosesc mai des Instagram, cu atât starea generală de sine, stima de sine, satisfacția vieții, starea de spirit și imaginea corpului sunt mai grave. Un studiu a constatat că odată cu creșterea numărului de studenți ce foloseau Instagram într-o zi dată, cu atât starea lor de spirit și satisfacția vieții erau mai slabe în acea zi.

Comparații nesănătoase

Dar Instagram nu este problematic doar pentru că este popular. Există două caracteristici cheie ale Instagram care par să o facă deosebit de riscantă. În primul rând, permite utilizatorilor să urmărească atât vedetele, cât și colegii lor, ambii putând prezenta o imagine filtrată sau manipulată a unui corp nerealist, împreună cu o impresie foarte curată a unei vieți perfecte.

În timp ce toate rețelele sociale permit utilizatorilor să fie selectivi în ceea ce arată lumii, Instagram este renumit pentru capacitățile sale de editare și filtrare a fotografiilor. În plus, aceasta este platforma populară printre vedete, modele și influenceri. Pentru adolescenți, această integrare perfectă a vedetelor și a versiunilor retușate ale colegilor din viața reală prezintă un mediu coerent pentru o comparație socială ascendentă sau pentru a te compara cu cineva care este „mai bun” în anumite privințe.

Oamenii, ca regulă generală, privesc la alții pentru a ști cum să se potrivească și să-și judece propriile vieți. Adolescenții sunt deosebit de vulnerabili la aceste comparații sociale. Aproape toată lumea își poate aminti îngrijorarea cu privire la începerea liceului. Instagram exacerbează această îngrijorare. Este destul de greu să te compari cu un super model care arată fantastic. Comparându-se negativ cu ceilalți îi determină pe oameni să se simtă invidioși pe viața și corpurile aparent mai bune ale altora. Recent, cercetătorii au încercat chiar să combată acest efect amintindu-le utilizatorilor Instagram că postările nu erau realiste.

Comparațiile negative, care erau aproape imposibil de oprit, au condus încă la invidie și au scăzut stima de sine. Chiar și în studiile în care participanții știau că fotografiile care li s-au arătat pe Instagram au fost retușate și remodelate, fetele adolescente s-au simțit tot mai rău despre corpul lor după ce le-au vizionat.

obiectificare si imaginea corpului

Sursă foto: Metro

 

Obiectificarea și imaginea corpului

Instagram este, de asemenea, riscant pentru adolescenți, deoarece accentul pus pe imaginile corpului îi determină pe utilizatori să se concentreze asupra modului în care corpul lor arată către ceilalți. Cercetările arată că, pentru fetele adolescente – și pentru băieții din ce în ce mai adolescenți – gândirea la propriile corpuri ca obiect al unei fotografii crește gândurile îngrijorătoare cu privire la modul în care se uită la ceilalți și asta duce la sentimentul de rușine față de corpul lor. Simpla luare a unui selfie pentru a fi postat mai târziu îi face să se simtă mai rău în ceea ce privește modul în care se uită la ceilalți.

A fi un obiect pe care alții îl pot vedea nu ajută „generația de selfie” să se simtă împuternicită și sigură de ei înșiși – poate face exact opusul. Acestea nu sunt probleme de sănătate nesemnificative, deoarece nemulțumirea corpului în timpul adolescenței este un predictor puternic și consecvent al simptomelor ulterioare ale tulburărilor alimentare.

Facebook a recunoscut intern ceea ce cercetătorii documentează de ani de zile: Instagram poate fi dăunător adolescenților. Părinții pot ajuta vorbind în mod repetat cu adolescenții despre diferența dintre aspect și realitate, încurajându-i pe adolescenți să interacționeze cu colegii față în față și să-și folosească corpul în moduri active în loc să se concentreze pe selfie.

Marea întrebare va fi modul în care Facebook gestionează aceste rezultate dăunătoare. Istoria și instanțele judecătorești au fost mai puțin decât iertătoare pentru abordarea Big Tobacco.

Ce schimbări a propus Instagram?

Instagram a introdus noi setări de siguranță pentru utilizatorii tineri: face conturi noi private în mod implicit pentru copiii sub 16 ani, blochează unii adulți să interacționeze cu adolescenții pe platforma sa și restricționează modul în care agenții de publicitate pot viza adolescenții. Modificările au loc pe măsură ce aplicația de partajare a fotografiilor deținută de Facebook se află sub presiunea parlamentarilor, a autorităților de reglementare, a părinților și a susținătorilor siguranței copiilor îngrijorați de impactul rețelelor sociale asupra siguranței, intimității și sănătății mintale a copiilor.

La fel ca alte aplicații, Instagram interzice accesul copiilor sub 13 ani pe platforma sa, pentru a respecta legea federală privind confidențialitatea. Dar criticii spun că legea a lăsat expuși adolescenții mai în vârstă. Unii membri ai Congresului au cerut extinderea protecției confidențialității pentru copii până la vârsta de 15 ani.

Începând din luna iulie, când copiii sub 16 ani se alătură Instagramului, conturile lor vor deveni private în mod automat, ceea ce înseamnă că postările lor vor fi vizibile doar pentru persoanele cărora le permite să le urmeze.  Adolescenții care au deja conturi Instagram publice vor vedea notificări despre beneficiile conturilor private și despre modul de schimbare. Compania a declarat că, în timpul testării, aproximativ 80% dintre tineri au ales să păstreze cadrul privat la înscriere.

social media

Sursă foto: Getty Images

 

Instagram face, de asemenea, măsuri pentru a preveni ceea ce numește „contact nedorit de la adulți”. Se spune că adulții care, deși nu încalcă regulile Instagram, au arătat „un comportament potențial suspect” – cum ar fi dacă au fost blocați sau raportați de tineri – vor avea capacitate limitată de a interacționa și de a urma adolescenții.

De exemplu, ei nu vor vedea postările adolescenților printre recomandările din secțiunile Explore și Reels de la Instagram, iar Instagram nu le va sugera să urmeze conturile adolescenților. Dacă acești adulți caută anumiți adolescenți după numele de utilizator, nu vor putea să-i urmărească și vor fi împiedicați să comenteze postările adolescenților.

Facebook modifică, de asemenea, regulile pentru agenții de publicitate de pe Instagram, precum și aplicația omonimă și aplicația Messenger. Începând cu câteva săptămâni, aceștia vor putea viza persoanele sub 18 ani cu anunțuri bazate numai pe vârstă, sex și locație, dar nu și pe alte informații pe care compania le urmărește, cum ar fi interesele sau obiceiurile utilizatorilor în propriile aplicații sau alte aplicații care partajează date cu compania.

Schimbările „par a fi un pas în direcția corectă”, a spus Josh Golin, executiv director al advocacy-ului non-profit Fairplay al copiilor, denumit anterior Campania pentru o copilărie fără comerț, care este unul dintre grupurile care presează pentru a extinde protecția legală a confidențialității pentru adolescenți. Golin a declarat însă că grupul său va continua să preseze pentru o reglementare mai strictă a modului în care companiile de tehnologie pot utiliza datele copiilor.

mark zuckerberg

Sursă foto: Deutsche Welle

 

Care sunt îngrijorările și așteptările?

Din câte se pare asistăm la un nou caz, deja clasic, în care legiferatorii nu pot ține pasul cu avansul tehnologic și cu riscurile asociate lui față de anumite categorii vulnerabile, cum sunt adolescenții în cazul de față. Instagram-ul și alte platforme din același spectru al digitalizării au niște efecte categoric negative în forma în care ele există la momentul de față în piață.

Soluția trebuie să vină din partea instituțiilor abilitate ce au puterea de a reglementa modul în care aceste servicii ajung la utilizatori pentru a pune presiuni reale și constante pe marii giganți tehnologici. Totuși, pentru ca aceste presiuni să fie și eficiente corpurile legislative trebuie să devină mult mai implicate în evoluția digitală pentru a cunoaște cu adevărat care sunt problemele, însă până atunci putem să ne bucurăm la fiecare mic pas pe care îl facem spre niște servicii mai sigure pentru anumite categorii vulnerabile.

Dacă v-a plăcut această analiză marca True Story Project, puteți citi și altele precum:  Cum a reușit Bitcoin să întoarcă El Salvador pe dos, în doar cateva zile? sau Cum începe școala în Uniunea Europeană?

 

Sursa foto: Getty Images

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și