Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Cât de multă grijă are Apple de datele clienților?

Securitatea datelor pe care companiile Big Tech o asigură a reprezentat un motiv major de repetate discuții și dezbateri legislative asupra riscului ca cineva să dețină atât de multă putere într-o singură mână. Drept urmare a mai multor scandaluri de acest tip, cel mai important fiind Cambridge Analytica, companiile mari au început să ia cât mai multe măsuri de securitatea pentru a spori confortul utilizatorilor. Una dintre cele mai lăudate companii pentru măsurile extensive de securitate este Apple, care oferă constant update-uri complexe și puternice pentru confidențialitatea utilizatorilor săi.

Cu toate că Apple este o companie care a fost mereu apreciată pentru cât de mult accent pune pe securitatea datelor clienților săi, în ultima lună s-a vehiculat o schimbare majoră în modelul companiei care ar putea călca pe tot ce s-a construit până acum. Este vorba de inițiativa Apple de a scana IMessages pentru nuditate infantilă sau abuz sexual către minori, care la baza are categoric un scop extrem de nobil, dar care în același timp ar putea seta un precedent extrem de nesănătos pentru lumea digitală.

De ce sunt datele atât de importante?

Datele noastre sunt considerate o resursă. Numai acest fapt demonstrează valoarea pe care o dețin datele pentru companii și aceasta crescut semnificativ în ultimii ani. Există un motiv pentru care apar noi categorii de cariere care se ocupă exclusiv de colectarea, analiza și prelucrarea datelor: Big Data Scientist, Manager de categorie, Strateg de date sau expert în Inteligență Artificială.

Potrivit unui sondaj realizat de Foresight Factory în numele GDMA, consumatorii sunt, de asemenea, conștienți de contribuția datelor lor la economie. Majoritatea germanilor chestionați presupun că odată cu nivel de confidențialitate a datelor, crește și prețul pe care o companie e dispusă să-l plătească pentru acestea. Prin urmare, un serviciu îmbunătățit, reduceri sau produse gratuite sunt menționate ca posibile compensări pentru aceste date. Cu toate acestea, serviciile oferite sunt puternic adaptate pe baza datelor disponibile despre utilizatori: utilizatorii Android, de exemplu, plătesc mai puțin pentru achizițiile Amazon decât utilizatorii iPhone.

Modelul de afaceri al unor companii se bazează exclusiv pe colectarea și analiza datelor utilizatorilor. Luați Google sau Facebook, de exemplu, care au mulți utilizatori zilnici. Ambele companii își oferă serviciile gratuit consumatorilor și își câștigă banii în primul rând cu spațiu publicitar. Este posibil să se definească cu precizie oportunitățile de publicitate, dar necesită o mulțime de date. Din fericire pentru agenții de publicitate, doar câteva clicuri și aprecieri pe Facebook sunt suficiente pentru analiză, pentru a determina preferințele, interesele, punctele de vedere politice, inteligența și orientarea sexuală.

Valoarea concretă a propriilor date este greu de evaluat. Cu toate acestea, Financial Times a încercat în 2013 și a configurat un calculator pe care îl puteți utiliza pentru a determina o sumă forfetară pentru datele dvs. Instrumentul, care se bazează pe date din SUA, oferă o idee despre modul în care se poate modifica valoarea pe baza anumitor criterii, cum ar fi datele de sănătate specifice sau starea familiei. Ceea ce este frapant este că totalul rămâne întotdeauna sub un dolar.

securizare date

Sursă foto: LinkedIn

 

Cât de bună este securitatea Apple?

Apple a dezvăluit noi versiuni ale sistemelor sale de operare în luna iunie, care au arătat că focusul companiei pe confidențialitate a luat o nouă întorsătură. Nu mai este doar un ideal corporativ sau un punct de marketing, acum este o inițiativă majoră în toată compania Apple, care distinge produsele sale de concurența Android și Windows.

Apple s-a poziționat ca fiind cea mai mare companie de tehnologie sensibilă la confidențialitate, de când CEO-ul Apple, Tim Cook, a scris o scrisoare deschisă cu privire la acest subiect în 2014. De atunci, Apple a introdus noi caracteristici iPhone care restricționează accesul aplicațiilor la datele cu caracter personal și promovează intensiv confidențialitatea în reclame.

Anunțurile din iunie au arătat că strategia Apple de confidențialitate face acum parte din produsele sale: confidențialitatea a fost menționată ca făcând parte din aproape fiecare caracteristică nouă și a obținut un timp de scenă propriu.

Funcțiile și aplicațiile axate pe confidențialitate anunțate de Apple luni pentru viitoarele sisteme de operare iOS 15 sau MacOS Monterey includ:

apple ad

Sursă foto: CNBC

 

Ce presupune scanarea mesajelor?

Una dintre noile funcții, Communication Safety, a ridicat probleme de confidențialitate, deoarece permite Apple să scaneze imaginile trimise și primite de aplicația Messages pentru conținut explicit sexual, dar Apple a confirmat că aceasta este o caracteristică de înscriere limitată la conturile copiilor. și că trebuie activat de părinți prin intermediul funcției Family Sharing.

Dacă un părinte activează siguranța comunicării pentru contul Apple ID al unui copil, Apple va scana imaginile care sunt trimise și primite în aplicația Messages pentru nuditate. Dacă se detectează nuditatea, fotografia va fi încețoșată automat și copilul va fi avertizat că fotografia ar putea conține părți private ale corpului.

Copilul poate alege oricum să vizualizeze fotografia, iar pentru copiii cu vârsta sub 13 ani, părinții pot opta pentru a primi o notificare dacă copilul lor face clic pentru a vedea o fotografie neclară. „Dacă decideți să vedeți acest lucru, părinții dvs. vor primi o notificare pentru a vă asigura că sunteți bine”, se arată în ecranul de avertizare.

Siguranța comunicării nu poate fi activată în conturile pentru adulți și este disponibilă numai pentru utilizatorii cu vârsta sub 18 ani, astfel încât adulții nu trebuie să se îngrijoreze de faptul că conținutul lor este scanat pentru nuditate.

Părinții trebuie să opteze în mod expres la siguranța comunicării atunci când configurează dispozitivul unui copil cu Family Sharing și poate fi dezactivat dacă o familie alege să nu-l folosească. Funcția folosește învățarea automată pe dispozitiv pentru a analiza atașamentele de imagine și, deoarece este pe dispozitiv, conținutul unui iMessage nu poate fi citit de Apple și rămâne protejat cu criptare end-to-end.

Care sunt așteptările?

Este destul de evident că este devreme să vorbim despre toate eventualele riscuri atașate acestei inițiative. În mod categoric, scopul fundamental din spatele acestei măsuri este unul extrem de bine intenționat și dorește să intervină într-un sector care a fost neglijat de autorități pentru prea mult timp. Abuzul asupra minorilor, mai ales în spațiul digital este o problemă reală și categoric trebuie să existe niște reglementări agresive, dar ne putem pune întrebarea dacă acesta este cea mai sănătoasă variantă prin care o putem face.

Pentru o companie ca Apple care și-a construit tot modelul de afaceri din ultimii ani pe baza securității utilizatorilor pare destul de contraintuitivă o astfel de inițiativă. Oricum ar fi, această măsură are tot potențialul pentru a seta un precedent care în mâinile greșite poate fi extrem de periculos pentru evoluția digitală a umanității. Oricând poate apărea riscul real ca sub pretextul ”scopul scuză mijloacele”, să apară măsuri din ce în ce mai intrusive menite să protejeze anumite categorii vulnerabile de utilizatori, dar care ridică pe masă niște probleme clare pentru masele largi.

Vă invităm să citiți și analizele Coaliția de guvernare poloneză: triumf sau dezbinare? și The Talibans: A new era for Afghanistan.

 

Sursă foto: MacRumors

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și