Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Care e treaba cu metaversul lui Zuckerberg?

Facebook intenționează să cheltuiască cel puțin 10 miliarde de dolari în acest an pentru Facebook Reality Labs, divizia sa metavers însărcinată cu crearea de hardware, software și conținut AR și VR. Metaversul va reprezenta un punct de cotitură gigantic care poate să schimbe atât social media, dar cât și întreaga noastră viață în mod dramatic.

Odată ce intrăm cu pași repezi în ceea ce pare a fi o nouă eră a modului în care percepem realitatea, din ce în ce mai multe industrii aleg variant unor platforme digitale ultra-performante, fie pentru testarea sau vânzarea de produse și servicii.

Ce mai face Facebook?

Divizia Reality Labs, care face deja căștile Oculus Quest și gama de dispozitive de comunicare Portal, este în mod clar poziționată ca următorul lucru important în interiorul Facebook.

În primul rând, CEO-ul Mark Zuckerberg a vorbit fără oprire despre metavers în ultimele câteva luni. Și săptămâna trecută, Facebook a anunțat că va începe să raporteze veniturile în mod special pentru segmentul Reality Labs, în timp ce principala activitate de reclame a Facebook – 28 de miliarde de dolari numai în ultimul trimestru – va fi raportată în altă categorie.

Acesta este un semn pentru investitori că afacerea Reality Labs contează și ar trebui judecată separat de modul în care prețuiesc Facebook astăzi.

Este, de asemenea, o mișcare pentru a distrage atenția de la ce se mai întâmplă în câștigurile Facebook astăzi. Compania a ratat așteptările privind veniturile cu aproximativ 1 miliard de dolari, ceea ce vorbește despre unele dintre luptele companiei în acest moment. Facebook dă vina pe mai mulți factori pentru acest lucru: COVID-19, economia și modificările recente ale Apple în urmărirea reclamelor.

Apple a actualizat iOS în aprilie cu o nouă funcție de confidențialitate care impune utilizatorilor să se înscrie în mod activ pentru a permite aplicațiilor să le urmărească pe alte aplicații și site-uri web. Inițial, companiile de rețele sociale au spus că nu sunt sigure cât de mult va avea impact asupra afacerilor lor de reclame, care se bazează pe această urmărire parțial pentru a măsura eficacitatea reclamelor.

Au fost câteva săptămâni grele pentru Facebook. O serie de articole din The Wall Street Journal detaliază pași greșiți semnificativ ai companiei, inclusiv probleme de moderare și preocupări legate de sănătatea mintală a utilizatorilor mai tineri; denunțătorul care a scurs acele documente a depus apoi mărturie în fața Congresului; și zeci de articole au fost publicate de un consorțiu de instituții de știri care acoperă și mai multe probleme pentru Facebook, inclusiv îngrijorările legate de scăderea utilizării în rândul adolescenților.

De asemenea, aplicațiile Facebook au fost toate oprite pentru o bună bucată de zi la începutul lunii octombrie.

mark zuckerberg facebook

Sursă foto: MSNBC News

 

Ce este metaversul și ce poți face în el?

Gândiți-vă la asta ca internetul adus la viață, sau cel puțin redat în 3D. Zuckerberg l-a descris ca un „mediu virtual” în care poți intra – în loc să te uiți doar pe un ecran. În esență, este o lume de comunități virtuale nesfârșite, interconectate, în care oamenii se pot întâlni, lucra și se pot juca, folosind căști de realitate virtuală, ochelari de realitate augmentată, aplicații pentru smartphone sau alte dispozitive.

De asemenea, va include și alte aspecte ale vieții online, cum ar fi cumpărăturile și rețelele sociale, potrivit Victoria Petrock, un analist care urmărește tehnologiile emergente. Vei putea face lucruri precum să mergi la un concert virtual, să faci o excursie online și să cumperi și să încerci îmbrăcăminte digitală.

De asemenea, metaversul ar putea schimba jocul pentru lucrul de acasă pe fondul pandemiei de coronavirus. În loc să-și vadă colegii pe o rețea de apeluri video, angajații i-ar putea vedea virtual.

Facebook a lansat un software de întâlnire pentru companii, numit Horizon Workrooms, pentru a fi utilizat cu căștile sale Oculus VR, deși recenziile timpurii nu au fost grozave. Căștile costă 300 USD sau mai mult, punând experiențele unice ale metaversului la îndemâna multora.

Companiile de tehnologie încă trebuie să-și dea seama cum să-și conecteze platformele online între ele. Pentru ca acesta să funcționeze, va necesita ca platformele tehnologice concurente să convină asupra unui set de standarde, astfel încât să nu existe „oameni în metaversul Facebook și alți oameni în metaversul Microsoft”, a spus Petrock.

Într-adevăr, Zuckerberg merge foarte mult în ceea ce el vede a fi următoarea generație a internetului, deoarece crede că va fi o parte importantă a economiei digitale. El se așteaptă ca oamenii să înceapă să vadă Facebook ca o companie metaversă în următorii ani, mai degrabă decât o companie de social media.

Criticii se întreabă dacă potențialul pivot ar putea fi un efort de a distrage atenția de la crizele companiei, inclusiv de la represiunile antitrust, mărturiile denunțării foștilor angajați și îngrijorările cu privire la gestionarea dezinformării.

Fosta angajată Frances Haugen, care a acuzat platformele Facebook că dăunează copiilor și incită la violență politică, intenționează să depună mărturie luni în fața unei comisii parlamentare din Regatul Unit care caută să adopte legislația privind siguranța online.

Este asta o nouă metodă pentru Facebook de a obține și mai multe date ?

Pare clar că Facebook vrea să-și ducă modelul de afaceri, care se bazează pe utilizarea datelor personale pentru a vinde publicitate direcționată, în metavers.

„Reclamele vor continua să fie o parte importantă a strategiei în toate părțile social media a ceea ce facem și, probabil, va fi o parte semnificativă a metaversului”, a spus Zuckerberg în cel mai recent apel al companiei privind veniturile.

Petrock a spus că este îngrijorată de faptul că Facebook încearcă să deschidă calea către o lume virtuală care ar putea necesita și mai multe date personale și ar putea oferi un potențial mai mare de abuz și dezinformare atunci când nu a rezolvat aceste probleme în platformele sale actuale.

Ce impact vor avea astfel de platforme în mediul de afaceri?

Spațiile virtuale vor depăși cu mult sălile de întâlnire. Acestea vor include showroom-uri, mall-uri, stadioane și fabrici virtuale.

Nvidia Omniverse este un efort timpuriu, care vizează simularea unor medii din lumea reală pentru colaborare și optimizare. Un client, BMW, a folosit Omniverse pentru a crea replici exacte ale tuturor fabricilor sale, unde poate testa modificări la toate aspectele operațiunii într-o simulare interactivă. Videoclipurile acestui proiect sunt incredibile.

Nvida arată calea către viitorul afacerilor VR. Este o platformă de dezvoltare și aplicație puternică, dar izolată, nu un „univers” sau un „metavers”.

bmw

Sursă foto: BMWBlog

 

Mii de companii construiesc toate părțile constitutive pentru acest tip de aplicație de afacere puternică pentru VR. VR-ul va fi folosit pentru publicitate și cel mai bun marketing experimental. Magazinele vor vinde atât obiecte și îmbrăcăminte reale, cât și virtuale. Entuziaștii NFT cred că metaversul sau eventualitatea spațiului virtual va determina achizițiile bazate pe NFT prin impunerea penuriei.

Viitorul VR este uimitor. Dar VR va fi întotdeauna disponibil ca mii de aplicații pe care le alegem din mers și le folosim temporar. În ciuda viziunii lui Zuckerberg, nimeni nu va rămâne toată ziua în VR, cu excepția unei minorități de jucători dependenți și obsedați.

Vă invităm să citiți și analizele Amenințarea nucleară iraniană persistă și Criza energiei din UE – Prețurile cresc, la fel și disperarea oamenilor.

 

Sursă foto: Fast Company

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și