Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici! Verifica Menajeria de Fake News Apasa Aici!
close_icon
#Analize / Robert Ciugolia

Ce înseamnă achiziția Activision Blizzard de către Microsoft?

În 1979, un grup de angajați nemulțumiți ai Atari au decis să își dea demisia și să-și creeze propria companie. Activision a fost prima companie de dezvoltare de jocuri „terță parte” din lume, producând și publicând titluri pentru platformele altor companii.

În 43 de ani, compania care este acum Activision Blizzard a fost cumpărată de unul dintre cei mai mari proprietari de platforme din industrie, Microsoft, pentru 68,7 miliarde de dolari devenind cea mai mare vânzare din istoria industria jocurilor video.

Această vânzare este, de asemenea, masivă în ceea ce privește francizele de jocuri pe care Microsoft le are acum control; acum deține francize de succes precum Call of Duty, Diablo, Starcraft, Candy Crush și World of Warcraft. Și zeci de milioane de fani ai acestor titluri se vor întreba acum: ce înseamnă pentru ei această schimbare a proprietății?

De ce acum?

Achizițiile mari în dolari nu sunt noi în industria jocurilor video. Activision Blizzard a devenit una dintre cele mai mari companii de jocuri video în 2008, când Activision a fuzionat cu Blizzard într-o afacere de 18,9 miliarde de dolari. Microsoft și Sony cumpără în mod regulat studiouri de dezvoltare preexistente de succes pentru a le prelua proprietățile intelectuale (IP) și a le face disponibile exclusiv pe platformele lor.

Dar Microsoft a devenit deosebit de agresiv în abordarea sa. Numai în ultimul deceniu a făcut o serie de achiziții importante, inclusiv dezvoltatorul Minecraft Mojang în 2014 pentru 2,5 miliarde USD și editorul Elder Scrolls și Doom, ZeniMax în 2020 pentru 7,5 miliarde USD. Odată cu achiziția Activision Blizzard, Microsoft este acum a treia companie ca mărime din industrie, după TenCent și Sony.

Toate acestea fac parte din strategia actuală de afaceri a jocurilor video a Microsoft, care se referă mai puțin la vânzarea de jocuri și mai mult la creșterea abonamentelor la serviciul său Game Pass. Similar cu serviciile precum Netflix și Spotify, Game Pass oferă abonaților acces la un catalog digital masiv de jocuri în schimbul unei taxe lunare.

În anunțul său privind achiziția Activision Blizzard, Microsoft s-a lăudat și că Game Pass a depășit 25 de milioane de utilizatori. Cu fiecare utilizator care plătește 16 USD pe lună, asta înseamnă aproximativ 400 milioane USD în venit lunar. Cu Activision Blizzard, Microsoft deține acum o nouă gamă uriașă de francize pe care le poate pune la dispoziție prin Game Pass, atrăgând și mai mulți utilizatori.

xbox

Sursă foto: Getty Images

 

Care sunt riscurile pentru industrie și gameri?

Cumpărarea Microsoft a unui studio care face jocuri pentru mai multe platforme ar putea însemna probleme pentru jucătorii neinteresați de platforma Xbox a Microsoft. Jocuri precum Skyrim au avut succes datorită lansărilor multiple pe o varietate de platforme precum PC, Xbox 360 și PlayStation 3.

De atunci, titlul vechi de 10 ani a fost adus pe fiecare platformă majoră, inclusiv pe Nintendo Switch. O achiziție de la o companie precum Microsoft ar putea însemna probabil că o continuare va fi disponibilă numai utilizatorilor Xbox, dispozitivelor mobile sau jucătorilor de PC care folosesc Windows, lăsând deoparte jucătorii care folosesc consolele Sony și Nintendo.

Ceea ce este îngrijorător este ce ar trebui să facă dezvoltatorii pentru ca titlurile lor independente să fie mai atractive pentru companiile care sunt din ce în ce mai puține și mai îndepărtate. „Dacă trebuie să adaptăm ceea ce facem pentru a ne întâlni cu acele platforme pentru a supraviețui, simt că în acel moment, cu toții ne-ar fi mai bine să obținem locuri de muncă la acele companii”, spune Brandon Sheffield, directorul studioului independent Necrosoft.

Pentru Sheffield, care a co-fondat compania în urmă cu zece ani, succesul major nu i-a ținut tocmai pe linia de plutire: au tranzacții cu o varietate de platforme. Călătoria lui Necrosoft a fost finanțată în cea mai mare parte din investiții de la companii care doresc să sporească numărul de titluri din catalogul lor pe platforme noi. „Ultima noastră sumă de bani pe care am primit-o a fost de la Google Stadia pentru că aveau nevoie de lucruri acolo”, spune Sheffield.

Platformele precum piața de jocuri indie-friendly Itch.io fac posibilă sprijinirea micilor studiouri independente (sau dezvoltatorilor de jocuri solo), dar necesită, de asemenea, consumatorilor să cumpere titluri individuale, mai degrabă decât bufetul servit de Microsoft.

Și pe măsură ce gusturile se schimbă, iar companiile vărsă și mai mult resurse în jocuri care pot continua să genereze venituri sau să mențină o comunitate online înfloritoare, dezvoltatorii independenți se luptă să își dea seama în ce direcție să meargă pentru a avea succes.

xbox playstation

Sursă foto: CNBC

 

Vor interveni organele de reglementare în vreun fel?

Chiar și odată cu achiziția, Xbox va fi în continuare al treilea pe listă pentru veniturile din jocuri. Sony și Tencent sunt ambele cu mult înaintea Microsoft, chiar și cu veniturile combinate de la Activision, Blizzard și King. Este puțin probabil ca autoritățile de reglementare să intervină pentru a împiedica Microsoft să fie „pe locul trei”, chiar dacă la suprafață se pare că acest lucru le oferă o cotă mare din producția editorilor.

Încă nu au cea mai mare amprentă de platformă de jocuri, mai ales când luați în considerare App Store de la Apple și Android Play Store de la Google, care se laudă cu venituri cu adevărat absurde din jocuri, care domină cu desăvârșire ratele de creștere în sectorul jocurilor.

Jurnaliştii şi comentatorii care trăiesc în interiorul bulei industriei consolelor s-ar putea să ridice din sprâncene, dar lui Microsoft ar trebui să-i fie destul de uşor să susţină că rămân cu o parte destul de mică din plăcinta generală a jocurilor. Este puțin probabil ca autoritățile de reglementare să oprească Microsoft să concureze cu Apple și Google la nivel de platformă, iar cu Sony și Tencent la nivel de editor, având în vedere că toate rămân mult mai mari chiar și după această achiziție.

Faptul că Activision este o companie probabil în declin va ajuta, de asemenea, argumentul, oferind o ieșire pentru acționarii care probabil sunt fericiți să scape de Activision din portofoliul lor, având în vedere procesele cu care se confruntă compania și amprenta în scădere a Call of Duty. și World of Warcraft.

Într-o lume în care lui Disney i s-a permis să achiziționeze practic tot ce este de această parte a Warner Brothers, argumentele anti-trust nu par să țină, dar orice se poate întâmpla de acum până în 2023, când se așteaptă să se încheie acest acord.

Dacă v-a plăcut această analiza marca True Story Project, vă mai recomandăm și altele pe teme economice, precum:  Politizarea Crizei Energetice – UE Va Strânge Cureaua sau SUA Vrea Să Destrame Facebook.

 

Sursă foto: Getty Images

#Ultimele buletine de știri

#Te-ar mai putea interesa și